Alla inlägg under september 2019

Av Linda - 20 september 2019 14:47

  Ja då har man varit iväg på en liten resa igen, och denna gång vart de åter igen till kreta, vart tredje gången jag reser til kreta, men denna gång vart de inte platanias som jag varit tidigare, och ja de stället tycker jag är bättre, men Platanes, Rethymno som vi åkte till denna gång var helt ok för en vecka sol och bad semester,den hade de man behövde och hade en mycket skön härlig resa.


Ja de vart en charter direkt från Visby och de som är skönt med de är att man kommer hem direkt och behöver inte först från ön till tex Arlanda,men flygplanen jag åkt med från ön är ju inte de bästa, och de resor jag åkt från tex Arlanda har varit mycket bättre,skönare och mera plats,men charterplan ska dom ju in med så mycket folk som möjligt och blir ju då jätte snålt med plats...


Foto från orten platanes och hotellet Ariadne som vi bodde på från 7sep-14Sep...

       


Vi tog även bussen in till självaste staden Rethymno som inte var alls långt, och hade man friska kroppar så skulle man kunna ta en långpromenad dit, men de fixa ingen av oss, så till staden tog vi bussen, och den var som de varit tidigare när man åkt buss på kreta, överfulla så att säga.


Men vi hade en bra dag och gick runt och strosade på de smala gatorna och stannade för dryck och mat på olika ställen, och bara hade de mys och när vi kände oss redo och klara för dagen tog vi taxi tillhotellet som kostade ca 95kr och delat på tre var de ju inga pengar och skönt att slippa bussen.

 

Foto från vår dag i Rethymno, vart en del gående,men i lugn sakta tempo....

   

De vart ju även mycket gott att dricka och äta, men de har så mycket mat på sina tallrikar så orkade aldrig äta upp allt,men på ett ställe erbjöd de faktiskt doggy bag, så de tog jag såklart då de erbjöd.bodde ju i en tvårumslgh på hotellet Ariadne.

De har blivit så att man går på olika ställen varje dag under resan,de är ju de som är mysigast att fixa sig sen gå på olika ställen att äta å dricka och sista kvällen går man tillbaka till de stället man tyckte var bäst, och så vart de även denna resa.

Och Myli restaurant-cafe var de stället vi gick tillbaka till sista kvällen, och fast alla ställen var helt ok, så var detta den bästa, och var mycket trevliga sociala och ja tar första platsen.

Men även Steki Restaurant bar var extra bra,så dit gick vi också tillbaka till men då vart de lunch sista dagen,men som sagt var nöjd med alla ställen men dessa två ligger längst uppe på listan.

Något som jag tycker är extra trevligt när man varit på olika ställen i Grekland & Cypern tex är att man får något av stället när man får notan, oftast blir de raki eller ouzo men även glass eller någon dessert,de gillar jag för de hör ju inte till vanligheten här hemma i Sverige att man får något av restaurangen när man ska betala precis.


 och här kommer .lite foto på en del av mat och goda drycker från resan.

     

 


Fredag den 13 drog de in grått mörker, vart rödflagg då de vart mycket vindy så att säga, men jag och älsklingen var och kollade in vågorna,och vattnet vart långt upp på stranden,men de var ändå varmt och vattnet va Ljummet typ.


            

 Men har ju nästan gått en vecka sen vi kom hem, så jag har såklart börjat kolla runt i världen vart nästa resa ska bli,   denna gång var de plånboken och direktflyget som gjorde vart resan skulle bli.


men hoppas komma iväg lite längre nästa gång och runt 14dagar, gärna till Asien då jag inte varit iden kontinenten, eller någon av öarna i Karibien, eller Sydafrika skulle även funka. men då behöver man mera pengar, och en bättre budget.  

så lika bäst att börja spara och kolla runt redan nu vart nästa resa kan bli, ja jag gillar även biten att forska och kolla runt på nätet, men är ju restokig eller jag älskar när man är på plats dit man ska, själva flyg och trenfer biten klarar jag mig utan, och är en jobbig bit av själva resandet, pga min skadade kropp, men mår så bra när jag är i väg, så det får de vara värt...  


   Pussar,Kramar & Kärlek  

          

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Restokig...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards