Direktlänk till inlägg 30 maj 2019

Turkiet resan 2006...!

Av Linda - 30 maj 2019 18:30

Denna resa var från Visby-Alanya och vi var ett gäng på 8personer som reste till Turkiet för sol och bad, ochh min vän Emma som var en av dem som var med,och vi har kommit iväg tillsammans fler gånger sen denna resa...


De är skönt när man åker från visby på Semester för man kommer direkt iväg och direkt hem,och detta vart min första sol och bad resa, så vi satte oss på flyget i Visby flög till Antalya och sen vidare 2tim med buss till Alanya och de var en toppen resa,vi åt och drack gott, vi badade i havet även dopp i poolen med goda svalkande drinkar, och så gjorde vi Turkisk bad och var kanske inte bästa kvällen innan att festa till som jag och en gjorde, de andra gick hem och vi festade vidare och kom tillbaka till hotellet tidigt på morgonen, så frukost och så iväg till de Turkiska badet, och ja var ju väldigt stor då och baksmällan satte igång av värmen så att säga...

 

vart även utflykt med piratbåt och de var då jag även fick bekräftat att inte åka på båtutflykter,mådde illa och hade en jobbig utflykt nästan hela tiden i början låg jag,men lyckades få se en del och mot slutet lyckades även jag bada från båten och även äta lite å fota, men vill någon åka båt utflykt när jag är med och reser så får man göra de utan mig, och de är helt ok....


Vart även lite buss och kollade in en annan strand och ja de var en riktig härlig sol och bad semester med en del äventyr,fester och massa skratt...


Blandade foto från Turkiet resan 2006

                                                        
      De var även efter denna resa som jag satte igång min vikt resa,en resa som jag aldrig kommer kunna lämna,men är stolt över de jag lyckats med,då jag alltid och dagligen lever med smärtor...

 

De är lite som om man snurrar runt eltråd runt ena benet och foten och sätter igång strömmen, och när de är som värst så får man snurra många varv med eltråden och på med strömmen, plus att de känns som hela benet brinner,så bäst är de när jag reser till värmen eller under sommaren,då är de bara som man snurrat ett varv och kommer lite stötar men inte i närheten av hur jävligt de kan vara,är glad att jag har lindring som gör så de lindras,men de försvinner aldrig, så stötar i benet har jag alltid, så ja jag är glad när de är som lindrigast...

 

Men de som inte riktigt förstår hur jobbigt de blir att vara fysisk när de är som värst, kan ju snurra runt eltråd runt sitt högra ben och fot,och på med strömmen, samtidigt på med något som ger sån värme så de känns som benet brinner, och då kanske de kommer nära vad jag lever med,och så fpr man tänka på att de alsdrig slutar utan avtar och indrar med stöter kommer alltid, men jag har ju även droppfot och de gör så att foten funkar inte klokt och vissa delar av fot och ben är domnade...

 

Så ja jag är stolt över vad jag lyckats med,fast jag fick ligga 6mån med fraktur i knäet också förra året så vart liggande på soffan hela varma sommaren 2018 och gick upp en massa vikt som jag nu börjat gå ner igen....

 


                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 september 2019 14:47

  Ja då har man varit iväg på en liten resa igen, och denna gång vart de åter igen till kreta, vart tredje gången jag reser til kreta, men denna gång vart de inte platanias som jag varit tidigare, och ja de stället tycker jag är bättre, men Platanes,...

Av Linda - 9 juni 2019 08:00

Ja åren 2016 och 2017 var de inga resor utomlands tyvärr, vart dock några turer över till ”Sverige” men när jag fyllde 40år 2017 så fick jag bidrag av olika slag till resa, och tack vare alla underbara i mitt liv kunde jag boka resa till ...

Av Linda - 4 juni 2019 18:31

Våren 2015 reste jag och älsklingen till Turkiet direkt från Visby,hittade en mycket billig resa,båda varit i Turkiet tidigare, han hade varit i Side för många år sedan och jag var ju i Alanya 2006 och denna gång när vi åkte tillsammans så vart de Al...

Av Linda - 4 juni 2019 12:30

På våren 2011 reste jag och min mor till Rhodos och bodde i Rhodos stad, och var promenadavstånd att gå till hamnen och innan för murarna, de påminde mycket om Visby med muren och allt där inför, så man kände sig lite som hemma på nåt sätt,förutom de...

Av Linda - 4 juni 2019 10:56

Vi var 4tjejer som rest till Sousse Tunisien från Visby, och ja en av de var Emma, vi har många resor i bagaget med äventyr och skratt, och Tunisien vart även en sån resa, de var varmt gott och många äventyr, vi bodde i port el kantaoui och finns hur...

Presentation


Restokig...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards