Direktlänk till inlägg 4 juni 2019

Turkiet resan 2015...

Av Linda - 4 juni 2019 18:31

Våren 2015 reste jag och älsklingen till Turkiet direkt från Visby,hittade en mycket billig resa,båda varit i Turkiet tidigare, han hade varit i Side för många år sedan och jag var ju i Alanya 2006 och denna gång när vi åkte tillsammans så vart de Alanya och en hel del kände jag igen mig och även mycket som blivit bättre, tiden går ju och 9år är ju ett tag sen sist så att säga, men kul när man känner igen sig...

Lite otur vart de på denna resa, tex fick vi en hörn balkong och inte jätte mys att sitta på en som blåser hela tiden,då jag tycker de annars är mysigt när man har äter frukost och har morgon mys på balkongen,älsklingen fick problem med magen en av dagarna,de var efter vi varit uppe i berget,så troligen något av de vi åt, och jag fick smärtor i munnen, men när jag varit på "apotek" två gånger så fick jag något dunder som tog bort de, och räddade semestern...

Mot slutet av resan upptäckte vi att de var någon stor cykeltävling, och fick fråga en av de vi pratat med rätt mycket, vad de var frågan om, och tydligen något mycket stort och de var massor med folk,helikoptrar poliser ambulanser och tävlingen startade tydligen där vi bodde, och verkade som sagt vara mycket stort i landet...

Men vi hade en bra semester och var på stranden,uppe i bergen, strosade runt och pratade med inkastare, var även iväg på äventyr till en bowlinghall där ingen kunde engelska,men vi lyckades till slut lösa allt, så de vart lite bowling minsann, och förutom de jag skrev tidigare, så hade vi de mys och jag älskar som sagt att resa,och extra mys är de såklart när hjärtat är med, och blivit några resor tillsammans nu...

Foto från den stora cykeltävlingen...

Foto från utflykten upp i berget...

Så lite från hotellet,runt där vi strosade och hade de mys,åt gott och drack gott...

Foto från bowlinghallen och härliga kvällar hade vi...