Direktlänk till inlägg 4 juni 2019

Kreta resa gånger två...!

Av Linda - 4 juni 2019 08:00

Kreta har jag varit två gånger, och rest från Visby-Kreta båda gångerna och första gången var 2008 och då var vi ett gäng på 6kärringar eller tjejer kanske låter bättre, och ja Emma var en av de, för vi har som jag skrivit tidigare kommit iväg på rätt många resa då vi båda varit med, och vi bodde i orten Platanias och var inne i staden Chania på äventyr, bussresan dit var något man aldrig glömmer, många människor och folk åkte av lite här och där, och hade fundering på om vi skulle lyckas komma fram och hem igen, men ja de gick bra och hade en bra dag där...

En i gänget fyllde år,så vi firade ordentligt en kväll med partyhattar och härliga skratt, ja de var en bra resa med sol bad och härliga dagar i värmen och hade tur med både kropp,väder och många skratt...

vi var ute tillsammans om kvällarna strosade runt,drack gott och åt gott, de är ju en av de saker som gör semestern mys,att strosa runt och pröva olika ställen på kvällarna, och de var något vi gjorde varje kväll...

Foto från resan 2008

Andra gången till Kreta var 2013 så reste jag & älsklingen tillsammans med ett annat par,och kul nog bodde vi i samma ort och bodde mitt i mot de hotellet jag bodde första Kreta resan, visste inte de innan utan när jag kom ut på vår balkong så var den mitt i mot ingången på de hotellet från 2008...

En dag åkte dom andra in till Chania, men då jag varit där och behövde ta de lugn med kroppen,så valde jag att ligga på stranden och ha de mys själv,rest mest av oss och hade ju varit där tidigare..

Men då tjejen i de paret var rastlös efter 5min på stranden,satt och hoppade och var tvungen att aktiveras hela tiden och gick typ på samma ställe och åt mat,så umgicks vi inte speciellt mycket alla fyra under resan,bara några få gånger, och många frågor hade man efter resan,men fick aldrig något klokt svar, så tråkigt nog var de sista gången vi sågs,efter resan lämnade hon vår vänskap...

Men jag och älsklingen hade de mys, med härlig frukost och morgon mys, och strandhäng om dagarna,och gott att äta å dricka på kvällarna, de kunde inte vart mysigare.

Men en dag åkte vi litet tåg upp i bergen, turen kallade dom "lilla Grand Canyon" var en trevlig tur, och så var de väldigt blåsigt en av dagarna, så de var rödflagga och mycket höga vågor,så strosade vi lite på byn den dagen och hade de mys, ja han och jag hade en riktigt mysig lugn härlig vecka, och var utvilade när vi kom hem och hade samlat kraft till verkligheten och allt vad de kan innebära...