Direktlänk till inlägg 3 juni 2019

Bulgarien gånger två...!

Av Linda - 3 juni 2019 18:30

Bulgarien är även de ett resmål jag varit två gånger,första gången var 2009 då jag och en vän reste från Arlanda till Burgas och sen vidare till Sunny Beach,gjorde så lite som möjligt på så lång tid som möjligt, de vart stranden,strosa runt och äta och dricka gott och jag gillar Bulgarien, då priset låg lite under våra priser och känner ett lugn när jag varit där...

Fixade med naglarna och temat på resan var ta hand om kroppen, och så hade jag foto med mig på en fin liten kille hemma på ön,som jag fixade så när jag kom hem fick hans familj tavlor på honom...

Tyvärr har jag snålt med foto från resan 2009,hittar inte alla foto och tror de fanns med i den hårddisken som kraschade,då jag saknar flera foto från de året, men några få foto har jag lyckats hitta...

Bulgarien 2009...

Andra resan till Bulgarien vart 2011 även till Sunny Beach,men denna gång var vi 4kärringar,eller tjejer låter väl bättre,för vilka åldrar de än är,så är man ju tjej, som åkte tillsammans, även denna gång från Arlanda till Burgas, och ja en av dem var ju vännen Emma, och av alla flygplatser jag varit är den i Burgas som jag varit den bästa, vet ju inte hur de är nu,men den gillade jag när jag var där...

Denna gång hade vi ett hotell precis vid strandpromenaden och hade allt utanför dörren typ, var så nära så man kunde ligga vid poolen med gratis solstolar och gå till stranden och hoppa i svarta havet för ett dopp, och detta var en riktigt bra resa med massa skratt...

Låg vid poolen,stranden och åt god mat och dryck, minns denna resa med glädje,förutom att när vi satt och åt lunch en dag fick jag problem med magen,som händer då och då efter magop, och de som behövs då är att jag lägger mig ner en stund,brukar gå över på en ca kvart,och detta hände då,men då de typ är enda negativa efter op,och händer inte hela tiden,utan då och då, brukar vara en kombo mellan för fet mat tillsammans med för sött dricka, och fast de var nära till hotellet så var de för långt och behövde ju lägga mig ner fort...

Så fick lägga mig bredvid restaurangen,och inkastaren såg mig och kom och frågade hur jag mådde och om jag behövde åka till läkaren, om han skulle ringa ambulansen,men jag berättade vad som hände och att de brukar gå över inom en kvart,bara jag kan ligga ner så går de bra, han var så gullig å snäll så han gick in och hämtade ett antal borddukar,som jag fick som kudde, och som de brukar gick de över och mådde bättre på en ca kvart, men jag fick gå dit dagen efter och äta,för att visa att de var inget med maten och att stället var helt ok...

Vi var även en dag i staden Nessebar tror jag den heter, och strosade runt och kollade in stället,och som sagt det vart många skratt den resan och ligger bland de i toppen och kan tänka mig att åka till Bulgarien fler gånger...

Foto från Bulgarien 2011,Sunny Beach och flygfoto...

Några foto från Nessebar 2011...